fredag, januari 20, 2006

Vilsen

Jag är vilsen i mina känslor, vet inte om jag är ledsen eller arg, eller tom lättad. Jag har fått se min killes innersta väsen, den kille jag fr.o.m nu kallar Missbrukaren.

Under lång tid har Missbrukaren ljugit för mig, under lång tid har han värjt sig emot sanningen, men nu är den kommen, stunden när han måste ta beslut. Så kanske inte han ser det, -säkert inte - , men för mig är det så.

Dagen började ganska bra, jag fick en släng ångest, men lyckades mota bort den genom andning. Gick till min kristerapi, där jag öppnade mobilen för första gången sen kvällen innan, jag ville ha hjälpa att värja mig emot hans attacker - vilka inte kom. Han var sjuk, dålig, 40 graders feber, och allsköns andra anledningar. Hans kommentarer efter igår var denna;

du säger att jag ljuger,har inte varit så här ssjuk på flera(25-30år),har 40graders feber,om du nu hatar mej så mycket(säg inte ÄLSKA)skulle du vara jävligt orolig,har INTE tagit nått,är det en önsketanke att jag tar nått så du kan bråka med mej,orkar inte stå ens nu,tack för OMTANKEN 9:53AM

Tyvärr funkar inte detta längre, och han vet det. Snaran börjar dras åt för honom också, även om han just nu är för flummig för att se det just nu.

Tanken som återkommit under dagen är: Att jag vill ha mina pengar tillbaka, innan han spenderar dem på Rohypnol. Detta borde ju vara en självklarhet i en sund relation eller i en relation där 2 människor älskar varandra, men så är det inte i våran relation. Där styr Miss Rohypnol. Alltså, måste jag skynda mig på, så inte Missy kommer och stjäl mina pengar, tillsammans med Missbrukaren. Därför får jag den briljanta idén att faktiskt ta honom på sängen, bokstavligt. Jag ringer honom ifrån stan och hör om han kan komma ner och lämna mina pengar vid bankomaten. Vilket han svarar ja till. Jippie tänker jag.

Jag kommer dig, ingen Missbrukare har kommit .... - såklart! Jag börjar vandringen längst blåstens berg, och ser honom komma framåtlutad - inte pga blåsten-, och tyvärr har M glömt sitt bankomatkort, så vägen måste gås tillbaka - också det ..... - såklart!. När vi kommer in i porten börjar M bedyra sin oskuld, han vill återigen att jag ska svära på mina barn att han tagit. Vilket jag bestämt tackar nej till. Jag säger att vi kan åka Maria Beroendeenhet och ta pissprov, så behöver vi inte stå/vara i denna diskussion längre. M går med på det, och därefter kommer han på att han glömt nycklarna när han gått ut, tur hans rumskompis är hemma!

M går i sin karaktäristiska framåtlutade stil, exakt precis som de flesta andra gör som också tagit heroin. Nu tar inte M heroin, men hans huvuddrog är det, och därför kommer detta tillbaka när Missy är i farten. Han bedyrar återigen att han inte tagit något, han tom låter ganska morsk när han frågar Så du tror jag tagit IDAG? . Vilket jag givetvis inte kan svära på, utan säger att det ser ut som han tagit idag, men igår är jag säker. Denna gång inser M loppet kört, eftersom Maria komma upptäcka Benz i sitt pissprov. Därför erkänner han nu att han tagit igår, men bara igår. En enda tablett, 2 mg Roppe. Han är inte dum M ;-).

Jag frågar vem han köpt av, var någonstans. Skärholmen och av P, 1 roppe, -lika som förra gången-, denna gång dock för 50:-! Priserna stiger ... ! Jag är lugn, vet att om jag går igång spelar jag han rakt i händerna, iskylan sprider sig i kroppen, den har förflyttat sig ifrån huvudet nu. Jag frågar M om jag får låna hans mobil, vilket jag får. Efter han försökt ringt Ulleråker, för att fråga när hans pissprov ska tas 3 dagar i veckan, och vilken mottagning. Detta är ett löfte sen förra gången, ni vet ... när han skulle göra allt för mig! Jag sa att han lika bra kunde säga att han klivit 'på' igen, eftersom Ulleråker (enligt honom), redan visste det. Det ville han inte och han ville inte jag skulle göra det heller. - Det är onödigt, enligt M.

När jag får mobilen, ser jag att han ringt till denna P klockan halv 3, alltså den tiden jag satt på bussen för att få tag på honom. Han har alltså hunnit planera sitt inköp av Roppar under helgen, medan jag försökte ringa. Ok, nästa telefonnummer - oj vad han legat i- är till Sxxxroppe?, denna har han inte haft kontakt med. Sen kommer den lilla prekära detaljen, som han helst skulle vilja glömma: I.

Detta är ingen leverantör eller kran av benzo, utan en alldeles ovetande kvinna ifrån MP, som han har börjat prata med. När detta uppenbarar sig, blir min kille lite förvandlad, han börjar tycka situationen är lite påträngande, jag ser det på hans kroppsspråk och hans förklaringar. Han säger att det är en gammal kontakt/tjej (JAG HAR HÖRT DEN FÖRR !), och att jag inte alls behöver bry mig om det. Det var länge sen ! kommer också. Allting är precis som vanligt då alltså, precis som för 2 månader sedan, men denna gång är intitialen I istället för P.

Nu gör jag något som är väldigt ovanligt för att vara mig, what the fuck, har ingenting att förlorar tycks jag tänka. Jag säger till honom att jag vill ringa upp den där tjejen och höra vilken relation de har. Han frågar om jag är ihop med honom efter? Javisst säger jag.

Jag ringer upp stackars I. Den här gången är jag riktigt stolt över min iskyla! Jag presenterar mig som jag, och att jag ringer för att jag är orolig för M. Jag undrar om hon hört något av honom?!

Hon förklarar:

  • * De har träffats via MP, vid jul förra året 2005 alltså.
  • * De har planerat att gå ut och fika, men det har inte blivit av.
  • * Hon undrar om han fortfarande är intresserad?
  • * Hon säger att de pratat per telefon+msn, efter kontakt på MP.
  • * Han har berättat om sin fd alltså = jag. Jag blev förövrigt väldigt väl omnämnd.
  • * Hon undrar om han varit på jobbet idag? Jag undrar vilket jobb hon tror han har?
  • * Han har nämligen inget jobb, är sjukpensionär.
  • * Han har berättat så fint om sina barn, undra om han berättat att de är placerade i fosterhem? (min anm).
  • * Han har ringt henne senast förra tisdagen, 10 januari-2006.
  • * Han har berättat att han varit hos en kompis, när hon frågat varför han inte hör av sig. Vid det tillfället var han hos mig, och kunde därför inte höra av sig(min anm).

Nu har min kille satt spelreglerna för våran relation. Jag är villig att diskutera med honom;

  • * När han är inskriven på en behandling för sitt missbruk
  • * Han regelbundet går på möten.

Tills dess väljer jag att spela med de kort min kille gett mig. That´s all!



1 kommentar:

Solprinsessan Anna sa...

Tittar till dig, är själv i sömnlöshetens land...

kram
a.