lördag, januari 21, 2006

Projceringar


"
Jag said...
Det är inte roligt att läsa saker du tar för givet,DU kan eller vill inte tro att jag vill göra allt för att jag ska få ett anständigt liv,att jag vill ge dej trygghet och framtidshoppjag är väl den värdelösa personen du beskriver sida upp och ner,är jag så dålig får väl jag ge upp,se till att frt går fort bara,ÄR JAG SÅ VÄRDELÖS ATT JAG INTE SKA LEVA LÄNGRE,JAG LITAR PÅ DEJ:ÄLSKAR DEJ,SAKNA MEJ INTE
12:14 PM "






"S.k. "paradoxala" reaktioner (biverkningar, min anm).
Enligt professor Malcolm Lader reagerar ca 5 % av dem som ordineras bensodiazepiner med psykiska s.k. "paradoxala" reaktioner. Istället för att ha en förväntad lugnande effekt orsakar preparatet t ex ökad oro och mardrömmar. Vidare förekommer aggressivitet, med eller utan våldsamt och destruktivt beteende, liksom depression, i vissa fall med allvarliga suicidtankar och suicidhandlingar. Impulshandlingar, t ex snatteri eller andra lagöverträdelser, förekommer också som "paradoxala" bensodiazepinreaktioner och har varit dokumenterade i litteraturen alltsedan de första bensodiazepinerna introducerades under tidigt 60-tal." Ur
Beroendsidan

Efter att ha fått ett förlåtsms i natt, där han bad om ursäkt för hans beteende, liksom ett mail där han bad om ursäkt för kommentaren på min blogg, kommer denna kommentar. Jag har försökt att få honom att förstå, att det är biverkningar av hans benzointag. Nej, det vägras att tas in, han skyller på diverse andra saker, som ska göra att han inte behöver ta något beslut.

Det är också vanligt med humörsvängingar, och andra biverkningar finns också att läsa här, av en engelsk läkare som bildat en patientgrupp för offren för benzodiazepiner, VOT (Victim of tranquillizers). Bra sida för de som tvekar om de är beroende, han skriver om en person som blev både psykist och fysiskt beroende efter 7 dagar !

Min kille är beroende, vare sig han förstår det eller inte. Han har en komplicerad förklaring att han inte är fysiskt beroende, vilket han varit förut när han varit beroende. Vilket chans är det!?Lika troligt som att någons DNA är lika va!? Att han på det här året utvecklat både psykiskt och fysiskt beroende, när han gjort det förut?! Det verkar närmast patetiskt att ens diskutera! Men M har ett sätt, - mycket övertygande-, när han ska förklara sitt drogintag. Hans fantasi när det gäller hans intag måste vara i världmästarklass. Jag sa till M igår;

- Jag har aldrig, då menar jag aldrig träffat någon som är så fruktansvärt bra på att ljuga!

Och Ja! jag har träffat många missbrukare i mitt liv, och jag har mig själv att gå tillbaka till. M pendlar nu upp/ner i sitt känsloliv, och han projicerar ut det på mig. Jag blev lite bestört över vändningen igår faktiskt, att den kom så snabbt. (Där M förklarar att han nu ska göra allt för att ta emot hjälp, behandling, NA ja whatsoever!). Den brukar dröja lite på sig, men den kom alltså nu. Nu kommer istället ska ta livet av mig, hoppas det går snabbt!.

Sök Hjälp

Inga kommentarer: