onsdag, december 06, 2006

M


Prolog: Jag pratade med M igår, där jag bad honom låta mig vara. Jag klarar inte att höra honom flummig, konstig och börja undra, bli orolig. Det handlar om mig, att jag inte kan släppa kontrollen förrän M är långt ifrån mig. Men det handlar även om min överlevnad, mitt liv, mående, min ork. Jag bad M i kärlek att hålla sig borta ifrån mig. Och det har han gjort, förutom ett litet inlägg i GB här nedan, innan jag bad honom. För det vill jag ge honom min kärleksförklaring, långt ifrån honom så han inte kan skada mig.


M du är mitt hjärtas man. Du är den jag alltid tänker på, undrar över, och känner styrka hos när allt är tungt. Du är i mina tankar dygnet runt. Jag kan inte tänka mig någon annan än dig, det finns ingen som jag ens kan tänka tanken att vara med förutom dig. Jag har inga andra män, min kärlek är förbehållen dig. När vi älskar, när din hand famlar efter min, känner jag att jag vill leva hela mitt återstående liv med dig. Andra tvivlar, på min kärlek, även du. Men ni vet inte hur starkt bandet jag har inom mig till M är. Det är förutom verklighet, det finns där osynligt, kraftfullt.

Jag bevarar dig inom mig, även om du inte är här. Jag plockar fram ett minne, och får en ilning till svar. Inom mig finns du alltid.

Jag vill inte fortsätta med den här förstörelsen, och förgöra det jag känner för dig. Hur konstigt det ä låter, kan jag inte stå ut med att min kärlek till dig blir behandlad på det här sättet. Jag vill ha en förändring. Jag klarar inte att gå vidare såhär. Det tär mig sönder och samman, att jag själv blir en del i att förstöra något så vackert. Jag är villig att göra vad som helst för det, även om det innebär att vi måste lämna varandra.

Och mötas i nästa liv ....


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej har läst igenom hela din blogg nu känns verkligen som vi lever samma liv, har precis samma tanka och känslor som du, allt är jobbigt svårt att släppa taget men ändå orkar man inte med livet som det är! Fast svårt när kärleken är stor till människan och ej missbrukaren. Svårt är det vet ej hur jag lägger dig till favoriter men sparar din kommentar så jag kan komma tillbaka och läsa mer. Kram Nadine

Anonym sa...

Hello min älskade!
Har nu läst din blogg och tycker du skrivit väldigt fint om hur du känner,jag har också stor kärlek till dej,den är som en klump i bröstet och jag är alltid orolig för dej,det är av ren välvilja för du är den enda tjej jag sagt orden "jag älskar dej" och kommer säkerligen inte göra det till någon annan heller,vi har det jättebra när jag inte tar några äckliga benz och jag fattar inte att jag gång på gång gör det trots att jag inte vill.Ska jobba på att bli en ny Matte,en som du kan tycka om och ha tillit till,älska och planera med,ja allt som både DU och JAG vill ha det,vill ju inte vara den som ingen tycker om,lyckas jag inte ser jag ingen annan utväg att lämna alla,det gör jag för kärleks skull,ÄLSKAR DEJ JEANETTE,GLÖM INTE DET VADSOM ÄN HÄNDER

Anonym sa...

Hello min älskade!
Har nu läst din blogg och tycker du skrivit väldigt fint om hur du känner,jag har också stor kärlek till dej,den är som en klump i bröstet och jag är alltid orolig för dej,det är av ren välvilja för du är den enda tjej jag sagt orden "jag älskar dej" och kommer säkerligen inte göra det till någon annan heller,vi har det jättebra när jag inte tar några äckliga benz och jag fattar inte att jag gång på gång gör det trots att jag inte vill.Ska jobba på att bli en ny Matte,en som du kan tycka om och ha tillit till,älska och planera med,ja allt som både DU och JAG vill ha det,vill ju inte vara den som ingen tycker om,lyckas jag inte ser jag ingen annan utväg att lämna alla,det gör jag för kärleks skull,ÄLSKAR DEJ JEANETTE,GLÖM INTE DET VADSOM ÄN HÄNDER