måndag, januari 23, 2006

Återigen

Senast jag pratade med M uppgav jag när jag är villig att ta en diskussion med honom ang oss. Det var när M;

- Var inskriven på en behandling
- Gått på NA/DAA möten för sitt drogberoende.

Jag vet inte om M glömt det, fastän det var igår jag pratade med honom om det? Men det är de spelregler som gäller fr.o.m nu ifrån min sida. Jag vet att våra problem är drogrelaterade, och inget annat M vill göra gällande.

Eftersom jag inte vill synas med mina allra innersta tankar för M att dissekera, kommer jag att fortfarande skriva -fast mer privat-, att sparas på min hårddisk. Jag vet att skrivandet hjälper mig, och mina möten för att fokusera på mitt eget tillfrisknande. Enligt M är inte det Kärlek, men det är det för mig. Jag kan inte ge bort något jag inte själv har. Vad jag vill ge i en relaition är något annat än denna katt-o-råtta lek som utspelar sig mellan M och mig offentligt på internet.

Om jag skulle vara efterklok, vore väl det att jag inte hädanefter är så öppen om mitt allra innersta, både på gott och ont. Det är klokt att hålla lite saker inom sig själv, det är iallafall vad jag lärt mig efter det här med M.

Återigen, M sök hjälp. Du vet precis var du ska ringa! Om inte kan du fråga!

Lycka till M. All Sinnesro till dig!

Inga kommentarer: