söndag, mars 05, 2006

Val


Jag har satt på mig min sköld, för M:s projektioner att studsa emot.


Valet idag ter sig ganska kort och enkelt. Jag mår dåligt av att M följer efter mig på nätet, han skiver kommentarer, han följer mig på
dokusåpaforum för att skriva sina hemliga meddelanden till mig mitt i alla diskussioner om Big Brother. Jag väljer därför att återgå till min hårddisk igen för att skriva, iallafall till M är nere hos sina barn, där han säkert kommer att ha annat att bry sig om än mig.

1 kommentar:

Solprinsessan Anna sa...

Du är stark och du går rätt väg. Din väg. Hur krokig och guppig den än är så tror jag att du hittat den.

För mig har det varit så att varje lögn, varje förnekelse, varje projicering blivit tydligare och tydligare. Och nu ser jag dem på en gång.

Det är inte jag eller du som är bovarna i dramat vi är bara så trygga med kaoset att vi bara reagerar, instinktivt. Men ju tydligare våra egna känslor är så kan vi agerar i stället. Och då kommer en hel massa reaktioner från andra hållet.

För vi gör plötsligt något för att skona oss själva från kaoset. Vi gör det för att vi kan, och vill. Vi är starkare.

Och ibland halkar vi bakåt, men för varje gång blir det lättare att ta sig upp, upp, till ljus och lugn igen.

Vännen, dina känslor är rätt. Dina känslor kan aldrig vara fel, för de är dina.

kram
a.

PS. Blev kanske lite rörigt men jag tror att du hänger med...