fredag, mars 03, 2006

Ljuset i mörkret


Dagen har varit mestadels bra, först var jag tveksam till att komma iväg på mötet, pratade med M i telefonen. Jag blev upprörd av allting kring oss och kring honom. Och ändå klev mina fötter iväg på mötet. Åh vad jag blev glad att jag lyckades att ta mig dit. Jag har svårt just nu, att ta mig för saker, minsta lilla motståndets lag får mig ur balans.

Men inte denna gång, vilket jag är oerhört tacksam för. Efter mötet följde jag med Gunilla till Stadbiblioteket , för hon skulle låna en Lagerqvist. När vi kom dit var det stängt, men själv promenaden genom staden Stockholm denna kväll var magisk. Hon är lika virrig som jag, och det känns befriande att glömma bort sig lite. Vidare längst Sveavägen, till Centrum där en ensam man stod och predikade Jesus budskap i kvällen, fredagkväll. Kändes nästa ödesmättat när vi gick längst tomma gator, det var lugnt i Stockholm också, nästan lite vårlikt kändes det.

Vi brukade ofta göra sånt här förut, G och jag. Våra stråk har ändrats genom tiden, men samvaron efter mötena är alldeles speciell. Jag återfick en massa kraft kände jag, att allting finns kvar för mig. Att allting med M inte förändrat mig eller människorna omkring mig, att jag faktiskt har annat än M i mitt liv. Och hur mycket energi jag lagt ner på M, istället för att fylla mig med ljus energi.

I morgon är siktet 8.00 först, sen kaffe och ta mig iväg till konventet i Söderledskyrkan. Där finns Alanon och ännu mer tröst och kraft. En hoppfull dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den Som Förlåter Utan Att Glömma Har Inte FÖRLÅTIT
Är M en sån elak människa som han utmålas ?kanske inte så hårt just här,har läst värre här, M är rakt igenom en OND och ELAK människa som inte ska ha någon kärlek,Ty helst ska han lämnas bort för att DÖ,M kan ju inte inneha några som helst mänskliga sidor,M kan väl inte kunna glädja någon människa med sin uppenbarelse, M är inte till nytta ens för hans barn,M producerar ingenting,M är äcklig och ful,värdelösa människor som M måste tas bort eftersom M sårar den han älskar...
Okey fattar,din kärlek var inte lika stark som min,trots att du sa det bara för några dagar sen..
Jag fattar att jag inte har något värde "M"

Vi får se hur länge den får sitta här innan cencuren kommer