lördag, december 02, 2006

Missbruk hjärta Kärlek = Sant?!

Desullisionerad och förkyld. Så känner jag mig just nu. Är så sjuk så jag orkar inte bry mig om M.

Våran verklighet följer ebb och flod, samma tidvatten som rullar in med Miss Ro, för att rulla bort med löften, innerlighet och samhörighet.

Försöker förklara för M vad jag känner, svårt när han inte är drogfri. Han är ensam och har ångest. Han tycker inte jag älskar honom. Jag försöker att förklara att jag INTE älskar hans älskarinna, Miss Ro.

Pratade med honom i går på lunchen. Hörde tabletterna 'kicka in'. Pratet mer och mer flöddrigt och oengagerat, inte ens förnekelsen eller ångesten höll honom uppe. Han avslutade med ett matt Hej då.

Jag är inte intresserad av andra män, som M tycks tro. Mitt hjärta tillhör honom, men jag börja rmer och mer förstå att jag är besegrad av Miss Ro. M håller givetvis inte med, han vill ju inte droga, han går ju på AA (4 ggr), han älskar mig.

Jag tror inte att M älskar mig, han älskar drogen. Hade han älskat mig vilket är svårt för en missbrukare, hade han;

Lämnat mig, direkt när han förstod att han inte kan lämna drogerna.
Hållt sig borta ifrån mig när han tar droger.

Därför vet jag att M inte älskar mig, han tror det.

Men;

Kärlek och Missbruk kan inte finnas i samma rum, dimension.

.... så enkelt är det ....

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Kärlek och Missbruk kan inte finnas i samma rum, dimension."

Just så är det. Men hur slutar man tycka om missbrukaren när han inte missbrukar? Och är det en halv person eller två personer vi tycker om?

Så skönt att veta att du förstår, till hundra procent! Unika du!

Kram
a.

Monica sa...

Det underliga är att det alltid finns två sidor ... så mycket enklare det varit om vi bara behövde fatta beslut efter vad vi ser. Har sett för mycket av Dr Phil under tiden jag varit sjuk ... och ju mer jag ser desto mer förvirrad blir jag över hur människorna fungerar.
Kram

Anonym sa...

Du VET mycket väl att jag älskar dej,det gör så ont i mej när jag misslyckats och tar benz,det är som att skita på sej,man vill inte erkänna att man är så äcklig,jag vill aldrig skada dej när det händer,du vet att jag mår as,ändå fortsätter du psykmisshandla mej här,gör du det av kärlek,jag älskar dej och alla dina brister,jag nämner inte dom för någon,jag vet vad riktig kärlek är,det visar jag när jag inte är påverkad,när du säger att jag inte vet vad kärlek är undrar jag vad den är för dej,att skriva om mej här,lite är sant men skulle du säga sanningen skulle folk undra varför du klagar,jag kommer inte till dej påverkad,jag är hemma och våndas,du blir hatisk mot mej och skriver om den äckliga M som förstör ditt liv,du ska få en julklapp utav mej+alla andra här som tycker illa om mej,EFTER JUL TAR JAG LIVET AV MEJ (det är inget hot efter medömkan,vill bara visa vad man kan driva någon till,och ni är ALLA skyldiga,ni som hejar och bara lyssnar på den ena utan att undra vilket helvete den där jvla Matte K har som Jeanette kanske inte ljugit men det är inte sant, i henns huvud kanske det är sant,men isprinsessan,monica+ alla andra,ni har tagit livsgnistan ifrån mej,inget skitsnack